نسرین معین _ nasrin moein _ مشاور و مدرس سئو

خانه

اصول طراحی سایت گوگل پسند و بهینه سازی موتور جستجو


همه می دانند که Google وبسایت هایی را انتخاب می کند که توسط کاربر درخواست شده است. من مطمئن هستم که بسیاری از شما عبارت " search engine optimization) SEO) "، "طراحی responsive" و "بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)" را شنیده اید. شاید این سخن مشهور و پیش بینی شده از زبان بیل گیتس به دلیل صحت یافتن آن محبوب شد: "محتوا پادشاه است." برای بسیاری از افراد بازاریابی محتوا و قوانین موتور جستجوگرها مفاهیم بی معنی هستند. اگر با این دید به موضوع نگاه کنید که بخواهید قوانین جستجوگرها را دور بزنید، بسیار پیچیده، گیج کننده، موقتی و، بالاتر از همه، ناامید کننده می باشد. یک حجم عظیم از اطلاعات در مورد بازاریابی مدرن وجود دارد. بسیاری از آن ها بی فایده است و بیشتر گیج کننده یا گمراه کننده است؛ با این حال، دانستن برخی از آن ها بسیار مفید است.

یادگیری نحوه ساخت یک وبسایت گوگل پسند به همان اندازه که علم است هنر نیز می باشد. برای کمک جهت شروع به کار، یک صفحه از سودمندترین اطلاعات جستجوگر را وارد کردیم. این راهنمای مختصر برای کمک به شما در درک بهتر چگونگی طراحی سایت گوگل پسند است.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اگر شما مثل من هستید، فقط خواندن "SEO" شما را به فکر انجام یک سری کارهای سخت و بدون تضمین می فرستد پس باید این مقاله را تا انتها بخوانید. وقتی یک موضوع خیلی بزرگ می شود برای رسیدن به آن باید برنامه ریزی کرد، بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار اندروید و IOS و یا حتی طراحان وب سایت از این مفهوم برای رسیدن به شهرت استفاده کرده اند.

SEO در سالهای اخیر به طور کل به انتخاب صحیح عبارات کلیدی تجاری، محدود شده است و کل دنیای بازاریابی اینترنتی را تسخیر کرده است. این باعث می شود که رویه های انتخاب عبارات کلیدی و مکالمه های این صنف SEO بسیار تکراری شود، اما آنها نیز ضروری هستند. برای طراحی صفحه ای که گوگل پسند است، شما باید یک تیم متمرکز با دانش وب و تجربه کاری در زمینه کسب و کار خود داشته باشید تا بتوانند عبارات کلیدی مناسب را انتخاب کنند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

ایده بازاریابی آنلاین جهت افزایش اساسی ترافیک سایت شما در موتور جستجو است. اساسا شما می خواهید سایتی داشته باشید که گوگل دوست دارد. برای رسیدن به موفقیت شما باید مواردی مانند: زیرساخت مناسب (سایت)، یک تیم عالی در زمینه سئو سایت، دانش تجربی کسب و کار شما و ROI را داشته باشید.

امروز SEO بسیار گسترش پیدا کرده است، شما باید آن را به چند عنصر کلیدی تقسیم کنید، تا به درستی آن را درک کنید:

  1. محتوا پادشاه است!

بله، این عبارت، کلیشه ای یک دانش عمومی است. مهمترین بخش طراحی سایت محتوایی است که گوگل پسند باشد. باور نمی کنید؟ پس از خود بپرسید چرا ورایزون میلیاردها دلار برای خرید AOL هزینه می کند. یا، شما می توانید ببینید که چگونه فیس بوک از طریق "تسلط بر آگهی های تلفن همراه" تبدیل به یکی از پر سود ترین شرکت های موفق جهان شد!

در گذشته و طول دوران مبهم وبسایت ها، مدیران وب متوجه شدند که گوگل کلمات کلیدی را دوست داشته: واژه های خاصی که جستجوگران بیشتر استفاده می کنند. بدیهی است، این به این معنی است که برای افزایش ترافیک موتور جستجو، شما باید از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی دنباله دار استفاده کنید. کلمات کلیدی شما را در رادار گوگل قرار می دهد، اما کلمات کلیدی دنباله دار مدت بیشتری شما را در بالای لیست جستجوی گوگل قرار می دهد. این وابستگی اولیه Google به کلمات کلیدی منجر شد تا در گذشته وب سایت ها محتوای کم کیفیت را ایجاد کنند. مدیران وب به سرعت متوجه شدند که می توانند هر کلمه کلیدی را به محتوای خود اضافه کنند. تولید محتوای کم کیفیت برای طرح کلی کسب و کار گوگل مضر است چون مخاطبی که در گوگل بدنبال نیاز خود میگردد به خواسته خود نمیرسد، بنابراین Google قصد دارد مشکل را حل کند.

برای رفع این مشکل و نتایج حاصل متخصصین موتور جستجوگر گوگل به ترتیب به الگوریتم هایی با عنوان الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن رسیدند. و همچنان شاهد هستیم که هر دو الگوریتم در حال ارتقاء و بهبود هستند که چگونه Google محتوا را درک می کند و برای محتوای کم کیفیت و اسپم ها وبسایت ها را مجازات می کند.

مقاله مرتبط: الگوریتم پاندا چیست؟ بررسی عملکرد الگوریتم پاندا و اثر آن در سئو سایت

 

مقاله مرتبط: الگوریتم پنگوئن چیست؟ چگونگی عملکرد الگوریتم پنگوئن و اثر آن در سئو سایت

محتوای شما نه تنها باید با کیفیت بالا و مرتبط باشد، بلکه باید جدید هم باشد  و مثل آن وجود نداشته باشد یا حداقل کپی نشده باشد. سایت گوگل شما را نه تنها در کیفیت مطالب خود، بلکه در مورد میزان آن نیز رتبه بندی می کند. اگر می خواهید رتبه بندی گوگل بالاتری را داشته باشید، باید محتوای تازه را به سایت خود اضافه کنید. به طور خلاصه، محتوای وب سایت شما باید مربوط به کلمات کلیدی باشد و کلمات کلیدی که شما استفاده می کنید، باید برای کاربران مفید و جدید باشد یا به نوعی به موضوع تازه ای اشاره کند.

  1. طراحی سایت به صورت ریسپانسیو (a.k.a. Responsive Web Design؛ a.k.a. RWD)

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو یک سبک معماری اینترنتی است که به تازگی برای برنامه نویسان و کاربران وب بسیار محبوب شده است. RWD از چندین عنصر تشکیل شده است، اما ایده این است که یک وب سایت ایجاد کند که به نیازهای مشتری پاسخ دهد. در واقع طراحی وب واکنش‌گرا یا ریسپانسیو یک روش طراحی وب است که هدف آن نمایش مطلوب صفحه در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از تلفن‌های همراه تا نمایشگر کامپیوترهای رومیزی می باشد. سایت طراحی شده با RWD برای مشاهده در سیستم عامل های مختلف، به خصوص پلت فرم های تلفن همراه بیشتر سازگار است. این یک روند رو به رشد در جهان است (تقریبا 40 درصد از کل ترافیک اینترنت بر روی یک دستگاه تلفن همراه یا تبلت ها است) و طراحی وب سایت ها برای سیستم عامل های مختلف به نفع سازندگان وب سایت نیست. در نهایت، RWD می تواند به شما کمک کند به راحتی نظارت و ترافیک سایت خود را کنترل کنید. این به شما اجازه می دهد هر گونه مسئله را شناسایی و تعمیر کند و به جای محتوایی که اثر دلخواهی ندارد محتوای مناسب را جایگزین کنید.

مقاله مرتبط : وب سایت ریسپانسیو چیست؟ دلایل نیاز به طراحی ریسپانسیو

 

  1. بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing یا SMM)

رسانه های اجتماعی امروز در همه جا هستند. از توییتر تا فیس بوک، به نظر می رسد که یک سایت برای هر طرز تفکر اجتماعی وجود داشته باشد.

فراگیر شدن رسانه های اجتماعی در وب بدان معنی است که آنها یک منبع بازاریابی عظیم هستند. داشتن صفحات با سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی، مشتریان را به «اشتراک گذاری» محتوای (و به این ترتیب وب سایت) با دوستان و خانواده هایشان آسان می کند.

بهترین راه برای به اشتراک گذاشتن وب سایت شما در SM این است که لینک های فعال اشتراک گذاری را به هر یک از سایت های بزرگ SM به صفحه خود اضافه کنید. و هرچه ساده تر آن را برای وب سایت خود به اشتراک بگذارید، بیشتر احتمال دارد که مردم این کار را انجام دهند. علاوه بر این، تلاش های SMM باعث ایجاد نشانی های اینترنتی بیشتر برای افزودن لیست های جستجو به گوگل می شود.  Google و Bing تلاش کرده اند جنبه های  اشتراک گذاری اجتماعی را به رتبه بندی نتایج جستجوی خود اضافه کنند. برای اینکه گوگل واقعا وب سایت شما را دوست داشته باشد، مطمئن شوید که دسترسی در اشتراک گذاری مطالبتان در شبکه های اجتماعی بصورت آزاد انجام می شود.

  1. Google Analytics و سایر ابزارها

ابزارهایی مانند Google Analytics فوق العاده مفید هستند. آنها می توانند در زمان واقعی به شما بگویند چه کلمات کلیدی مناسب و کدام  یک طولانی هستند (هر چند که به سرعت در حال تغییر است). گوگل آنالیتیکس ترافیک کلی  را در وب سایت شما نظارت خواهد کرد، به شما امکان می دهد اطلاعات خود را بهتر درک کنید و به بهترین روش برای اندازه گیری ترافیک موتور جستجوی خود کمک کنید.

مقاله مرتبط: گوگل آنالیتیکس چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

اساس و اصول سئو ترفند هایی طبیعی هستند و خیلی مهم و موثر است که سایتی که شما ایجاد می کنید  هم برای موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان به بهترین نحو ممکن در دسترس باشد. در این مقاله 4 بخش از نکات مهمی که به شما جهت ساخت سایت گوگل پسند کمک می کنند را مطرح کردیم و نکات مهم و ضروری در طراحی سایت گوگل پسند را توضیح دادیم. امیدواریم مطالب ما درباره نکات مهم و ضروری در طراحی سایت گوگل پسند برای شما مفید واقع شده باشد.