نسرین معین _ nasrin moein _ مشاور و مدرس سئو

خانه

سوشیال سیگنال چیست؟

سوشال سیگنال یا سیگنال های اجتماعی به کلیه فعالیتهای شما در شبکه های اجتماعی از جمله، لایک ها و دیس لایک ، بازدید و کامنت مربوط می شوند. این فعالیتها به رتبه بندی در موتور جستجو و افزایش میزان جستجو ارگانیک یک صفحه کمک می کند و در واقع مانند بک لینک بر روی سئو سایت شما تاثیر دارد.

شبکه های اجتماعی در حال حاضر بیش از یک کانال پیام رسانی و اکتسابی است. این امر به طور مستقیم بر سئو سایت شما تأثیر می گذارد.

سیگنال های اجتماعی و سئو سایت

هدف اصلی یک موتور جستجو ارائه محتوای مناسب و باکیفیت به کاربران است. موتورهای جستجو با توجه به تعداد دفعات مشاهده URL بر روی وب و با افزایش ارتباطات وب به رسانه های اجتماعی ، گوگل و سایر ارائه دهندگان جستجو سیگنال های اجتماعی یکپارچه را به عنوان سیگنال رتبه بندی در اختیار دارند.

مشارکت گوگل با توییترکه توییتهایی را در نتایج جستجو به آن افزوده است ، گواه دیگری است بر اهمیت روزافزودن رسانه های اجتماعی در رتبه بندی موتور های جستجو.

سیگنالهای اجتماعی مرتبط

  • تعداد توییت ها و بازتوییت ها ، و محبوبیت (دنبال کنندگان) مردم در توییت
  • اشتراک مطالب در فیس بوک
  • اشتراک مطالب در لینکدین
  • اشتراک در گوگل پلاس
  • اشتراک در سایر شبکه های اجتماعی

براساس گفته های موتور جستجوگر فعالیت در مجلات و سایت های اجتماعی مانند Reddit ، StumbleUpon و Tumblr بر نتایج SERP تأثیر بیشتری می گذارد.

افزایش سیگنال های اجتماعی حاکی از اقتدار دامنه خوب و نشان دادن مقدار کاربر پسند بودن URL مورد نظر است. هنگامی که تعداد زیادی از کاربران صفحه مورد نظر شما  را به اشتراک می گذارند و آن را دوست دارند ، نشان می دهد که این صفحه اصیل است و حاوی محتوای قابل ملاحظه یا سرگرم کننده است. موتورهای جستجو این قابلیت را دارند که از روند فعالیت های کاربران در شبکه های اجتماعی اطلاع کسب کنند که کسب این لطلاعات میتواند موجب تسریع رشد وب سایت شما شود.

افزایش سیگنالهای اجتماعی

از آنجا که اکنون اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی توسط بسیاری از افراد صورت می گیرد ، ممکن است سیگنال های اجتماعی به اندازه کیفیت محتوا صفحه ، پیوند ها و لینک ها و عنوان مقالات  و سایر عوامل تاثیر گذار بر سئو سایت مهم باشند. برای مدیران سایت هایی که به دنبال بالا بردن رتبه جستجو هستند، این امر نشان می دهد که علاوه بر همه تاکتیک های معمول سئو ، ممکن است یک استراتژی جامع در رسانه های اجتماعی نیز اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. به عبارت دیگر ، استراتژی هایی که برای افزایش تعامل رسانه های اجتماعی طراحی شده اند ، می توانند رتبه موتور جستجوی وب سایت شما را نیز بالا ببرند.

 

اولین و مهم ترین موضوع استفاده از محتوای با کیفیت است. محتوای ارزشمند ، سرگرم کننده یا آموزنده همیشه تعامل مثبت بیشتری نسبت به تبلیغات آشکار یا اسپم ایجاد می کند. برخی از استراتژی های امتحان شده و واقعی برای روشن کردن حجم سیگنال های اجتماعی شما عبارتند از:

روزانه  و به طور منظم ارسال کنید: برند خود را در صدر اخبار رسانه های اجتماعی نگه دارید.

استفاده از تصاویر: تصاویر میزان تعامل را برای انواع رسانه های اجتماعی تا حد زیادی افزایش می دهند.

گوش دهید: آنچه مردم در مورد برند شما می گویند را بشنوید و به شیوه ای سازنده و مثبت به نقدها  پاسخ دهید.

مانیتور: چندین برنامه رایگان برای بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد که سهام ، توییت مجدد ، لایک و کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری شما را ردیابی می کنند.

رقابت ها: برگزاری مسابقات راهی عالی برای افزایش علاقه به برند شما است.

مشارکت: لینک های خود را به اشتراک بگذارید و محتوای اصلی خود را با برند های محبوب دیگر تولید کنید.

تمام پایگاه های رسانه های اجتماعی را پوشش دهید: برای همه سایت های برتر رسانه های اجتماعی محتوا تهیه کنید.