نسرین معین _ nasrin moein _ مشاور و مدرس سئو

خانه

هر آنچه که باید درباره گوگل دیسکاور بدانید!

گوگل دیسکاورمخصوص تلفن های همراه و مرورگر کروم است که به کمک این قابلیت شما می توانید با تولید محتوایی با کیفیت، بدون داشتن سرچ از سوی کاربران، در صفحه مرورگر آنها نمایش داده شوید.

 

نکته مهم این است که برای دیده شدن در بخش دیسکاور مرورگر کاربران گوگل، نیازی به سئو سایت و کسب رتبه ندارید؛ زیرا گوگل محتوایی که بداند برای کاربران مفید است را نمایش خواهد داد. پس شما صرفا با تولید محتوایی با کیفیت قادر خواهید بود راه وب سایت  خود را به دیسکاور باز نمایید.

کاربرد گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور (Google Discover) برای صاحبان کسب و کارهای فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و همچنین برای کاربران فضای وب بسیار کاربردی و موثر است.

به عنوان مثال، شما در گذشته درباره جاذبه های گردشگری ایران در موتور جستجو هوشمند گوگل سرچ کرده اید؛ بعد از گذشت بازه ای از زمان، مجدد در گوگل درباره موضوع دیگری می خواهید جستجو و اطلاعات کسب نمایید.

گوگل به دلیل سرچ های قبلیتان، یعنی جاذبه های گردشگری ایران، در صفحه مرورگر شما سایت ها و مقالاتی که شامل محتوای مناسب و کاربردی درباره گردشگری ایران است  را به شما نشان خواهد داد تا بدون سرچ و جستجو با سایت ها و مطالب مرتبط با سلیقه و علایقتان آشنا شوید.

 

چگونه وارد دیسکاور گوگل شویم؟

ورود محتواهای وب سایت در لیست گوگل دیسکاور جز دغدغه های صاحبان سایت است؛  زیرا دیسکاورعرصه ی مناسبی برای نمایش و جذب بالای مخاطبین فضای وب می باشد که موجب افزایش نرخ تبدیل و برند سازی کسب و کارها می گردد.

مقاله مرتبط: بهینه سازی نرخ تبدیل کلید طلایی کسب و کارها

ریسپانسیو سایت

اولین پارامتر مهم برای ورود محتوای شما به بخش گوگل دیسکاور قابلیت ریسپانسیو بودن وب سایت است؛ زیرا دیسکاور در گوشی های همراه و تبلت ها بیشترین کارایی و مخاطب را دارد پس سازگاری وب سایت شما با گوشی های همراه مهم ترین نکته برای ورود به این بخش است. علاوه بر اینکه ریسپانسیو بودن وب سایت در سئو سایت و کسب رتبه در موتورجستجو قدرتمند گوگل نیز بسیار موثر است.

 پس می توان گفت شما با داشتن این قابلیت در وب سایتتان با یک تیر 2 نشان زده اید!

 

سرعت سایت

عامل مهم دیگر در فرایند ورود سایت به بخش دیسکاور گوگل، سرعت وب سایت شما است؛ زیرا کاربران اگر با سایتی با سرعت لودینگ پایین مواجه شوند، درصد بالایی آن وب سایت را ترک کرده و سراغ سایت بعدی در لیست دیسکاور گوگل می روند.

پس برای جلوگیری از این موضوع، گوگل، سرعت سایت شما را بررسی کرده و اگر از لودینگ مناسبی برخوردار باشید؛ تیک سبز ورود به بخش دیسکاور را خواهید گرفت.

 

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر سایت، سومین عامل تاثیرگذار در ورود به Google Discover است که این موضوع ارتباط مستقیمی در سرعت لودینگ سایت شما نیز دارد.

 

آپدیت محتوا

Google Discover توجه زیادی به علایق کاربران دارد پس باید محتوای شما شامل محتوای همیشه سبز باشد تا برای کاربران در هر بازه ای از زمان مفید و کاربردی واقع شود.

محتوای همیشه سبز شامل مقالات و مطالبی می شود که برای بازه طولانی از زمان مفید و قابل اجرا است.

 

به عنوان نمونه، وقتی شما مطلبی درباره مکان های گردشگری ایران تولید می کنید با آپدیت منظم و افزودن مکان های جدید دیدنی ایران، می توانید از محتوایی همیشه سبز برخوردار باشید و باعث افزایش درصد ورودتان به این بخش از گوگل را با محتوای سبز و با کیفیت خود تقویت کنید.

نکته دیگر درباره محتوا، تلفیق متن، عکس و ویدئو در مقالات و مطالب درج شده در سایتتان است که از دید گوگل برای ورود به گول دیسکاور پوئن مثبتی تلقی می شود.

سخن پایانی

به طور کلی نمی توان راهی ثابت برای ورود به Google Discover را بیان نمود اما زمانی که شما تولید محتوای مفید و کاربردی را برای کاربران گوگل سرلوحه کسب و کارتان قرار دهید و به دنبال رضایت کاربران فضای وب باشید؛ قطعا احتمال ورود سایتتان به این بخش هیجان انگیزموتورجستجوگر گوگل افزایش خواهد یافت.

همچنین با وجود عدم توجه گوگل به سئو سایت برای ورود به دیسکاور گوگل اما بر اساس تجربه کاری به دست آمده در این سالها، پیشنهاد ما به شما همراهان عزیز، تمرکز بر روی سئو سایت است؛ زیرا بخش مهمی از سئوی سایت شما را تولید محتوا یونیک و با کیفیت تشکیل می دهد. پس با سئویی اصولی شما نا خودآگاه محتوای درست و مفیدی را نیز تولید کرده اید.